روز جهانی شنوایی

روز جهانی شنوایی گرامی باد

گرامیداشت روز جهانی شنوایی

در تقویم ایران و یا تقویم بین المللی روز هایی را جهت گرامیداشت مسائل یا رویدادهایی در نظر گرفته اند. به نظر شما علت این که روز های خاصی را جهت گرامیداشت مسائل و رویدادهای خاص در نظر گرفته اند چه می باشد؟

این موضوع دلائل مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

دلیل مهم و اصلی این مسئله این است که با توجه به زیاد شدن گرفتاری ها و مشکلات زندگی خصوصا در جوامع پیشرفته و فراموش شدن خیلی از روابط و رویدادها و مسئولیتها، جوامع و انسان ها مسئولیت های خود را فراموش می کنند و این فراموشی ها می تواند به عمیق تر شدن مشکلات و یا نهادینه شدن بعضی معضلات و ناهنجاری ها بیانجامد.

گرامیداشت روز جهانی شنوایی
روز جهانی شنوایی را پاس بداریم

بسیاری از این رویدادها در زمینه سلامت فردی و پزشکی می باشد که خود به خود به سلامت جامعه مرتبط می شود نامگذاری بعضی از روز ها به بیماری ها و یا مسائل خاص پزشکی و بهداشتی موجب یادآوری این مسئله برای جامعه می شود تا هر کس با توجه به جایگاهش در جامعه سعی در بر طرف کردن مشکلات جامعه بنماید.

نکوداشت روز جهانی شنوایی

یکی از این روزها ۱۲ اسفند برابر با ۳ مارس روز جهانی شنوایی می باشد که جهت فرهنگ سازی جامعه برای محافظت از گوش و سیستم شنوایی نامگذاری شده است.

این روز نامگذاری شده تا یادمان باشد که گوش و حس شنوایی چه نعمت بزرگی است و در جهت حفظ و نگهداری از آن سعی و تلاش کنیم.

در تصویر بالا نمونه ای از باید ها و نبایدها ذکر شده که با مطالعه و دقت در انجام یا عدم انجام آنها می توانیم تا حدود زیادی به حفظ سلامتی سیستم شنوایی خود کمک کنیم.

12 اسفند روز جهانی شنوایی گرامی باد

جهت انجام شنوایی سنجی و تهیه نوار گوش کلینیک شنوایی سنجی شنواطب با افتخار در خدمت شماست تا با انجام تست های مختلف برای نوزادان و کودکان سهم کوچکی در راه حفظ سلامتی شما داشته باشد.

سوم مارس برابر با ۱۲ اسفند روز جهانی شنوایی گرامیباد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *