تنظیم سمعک در شرق تهران

در این مقاله از کلینیک شنوا طب برترین مرکز تخصصی تعمیر و تنظیم سمعک در شرق تهران مراحل و روشهای مختلف تنظیم سمعک در شرق تهران را با هم مرور می کنیم لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

نصب سمعک فرآیندی زمان بر است که باید توسط متخصص شنوایی شناس با دقت زیادی انجام شود. در واقع فرآیند راه اندازی پس از انتخاب نوع سمعک و خرید آن آغاز می شود. بنابر این بیمار در انتخاب نوع سمعک باید به توصیه های شنوایی شناس توجه کند و سمعکی متناسب با سطح شنوایی بیمار انتخاب کند و تنها بر اساس سلیقه بیمار انتخاب نشود. در زمینه انتخاب سمعک توصیه های شنوایی شناس بر سلیقه بیمار ارجحیت دارد.

کلینیک شنوا طب تخصصی ترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنوا طب تخصصی ترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

همه بیماران یکسان نیستند و شرایط شنوایی خاص خود را دارند، از سوی دیگر عواملی مانند سن و تحرک بیمار و بینایی و شنوایی بیمار در انتخاب نوع سمعک دخیل هستند. بنابر این، شنوایی‌شناسان باید سمعک‌ها را بر اساس میزان کم شنوایی، نوع کم شنوایی، نیازهای شنوایی بیمار و ترجیحات شخصی انتخاب و متناسب سازی کنند.

در کلینیک شنوایی سنجی شنوا طب به عنوان مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران تمامی تنظیمات سمعک در مراحل مختلف پس از انتخاب نوع سمعک برای بیمار انجام می شود.


چرا تنظیم سمعک برای بیماران ضروری است؟


برای پاسخ به این سوال در گام اول این مقاله باید در نظر گرفت که بیماران مبتلا به ناشنوایی سال هاست که از شنیدن صداهای محیطی محروم بوده اند و این صداها را کمتر یا اصلا نمی شنیده اند. شخصی که با استفاده از سمعک صداها را مجددا می شنود این صداها برایش به نوعی تازگی دارد و در اغلب موارد موجب گیجی و هیجان فرد می شود و عادت کردن به آن ها زمان می برد. ممکن است برای بیمار عجیب به نظر برسد، اما به مرور زمان بیمار عادت می کند، و مغز و گوشش با این صداها سازگار می شود.

برخی از بیماران به سرعت به سمعک عادت می‌کنند، اما در برخی از بیماران این فرآیند طولانی‌تر می‌شود و باید به تدریج توسعه یابد، و آموزش‌های ویژه برای بیمار و تنظیمات روتین منظم توسط متخصص شنوایی‌شناس پیگیری شود.

کارشناسان شنوایی شناس مستقر در شعبات مختلف کلینیک شنوا طب به عنوان کلینیک برتر تجویز و تنظیم سمعک در شرق تهران با آغوش باز و سعه صدر پذیرای شما هستند.

تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

کلینیک شنواطب مرکز برتر تنظیم سمعک در شرق تهران توصیه هایی را برای توانخواهان عزیز دارد لطفا توجه فرمائید:

توصیه های لازم برای بیماران:

۱- در چند روز اول پس از تجویز سمعک، حتی تا یک ماه اول، سمعک فقط باید در محیط های آرام مانند منزل استفاده شود.

۲- سمعک در ماه اول به طور مداوم استفاده نشود و بیمار به آرامی و به تدریج از آن استفاده کند.

۳- به صداهای اطراف خود بسیار دقت کنید و مشکلات شنیدن این صداها را یادداشت کنید تا شنوایی شناس در نگهداری بعدی آنها را برطرف کند.

۴- از ماه دوم سمعک باید برای مدت طولانی در محیط های شلوغ خارج از منزل توسط بیمار استفاده شود تا مراحل عادت و سازگاری کامل شود.

۵- ارجاع بیمار به دوره های بعدی نصب سمعک و در نتیجه تناسب سازی دقیق تر و مطلوب تر برای بیمار

یادداشت مهم:

ممکن است پس از اولین تنظیم سمعک برای بیمار، بیمار در ابتدا صدای سمعک را دوست نداشته باشد، اما این طبیعی است و علت آن کم شنوایی و صحت تصمیم گیری نیست. ، و بیمار باید در این مورد صبور باشد، لازم است آرام آرام به سطح مناسب و کیفیت سمعک برسد.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

مشکلات شایع گزارش شده توسط بیماران در روزهای اول:

صدای سمعک اذیتم میکنه.

– صدای تلویزیون کم است.

– توانایی من در تشخیص افراد در محیط های شلوغ بسیار بد است.

– صدای خودم توی سرم شنیده می شود.

– صداهای محیطی و خیابانی مرا آزار می دهد.

– صدای گوشی کم است.

– صدای سمعک پر سر و صدا و جیرجیر است.

– سمعک سوت می زند.

اینها مشکلات رایجی است که بسیاری از بیماران در روزهای اول استفاده از سمعک در مورد آن صحبت می کنند و از آن شکایت می کنند، اما همانطور که گفته شد طبیعی است و باید تا رسیدن به عادی شدن کامل با آنها زندگی کرد.

به یاد داشته باشید که سمعک برای شما بسیار مفید است، اما در برخی شرایط ممکن است بیمار بسته به نوع مشکل شنوایی همچنان دچار مشکل باشد. اولاً بیمار باید انتظارات خود را از سمعک توجیه کند و ثانیاً باید در جلسات معاینه و فیتینگ شرکت کند تا مشکلات سمعک برطرف شود.

به عنوان مثال در محیط شلوغی مانند جاده، افراد با شنوایی عادی نیز در تشخیص و درک مشکل دارند و این مشکل برای افراد کم شنوا به خصوص برای افرادی که کم شنوایی شدید دارند، بسیار بیشتر خواهد بود.

برای حل این مشکلات، توصیه های مهمی ضروری است:

۱- کاهش صدای بیش از حد محیطی به ویژه در منزل

۲- از دور مانند اتاق مجاور با کسی صحبت نکنید

۳- اطرافیان بهتر است برای تشخیص بهتر بیمار شمرده شمرده صحبت کنند.

۴- استفاده از دو هدفون برای بهبود شنوایی

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

کلینیک شنوا طب بزرگترین مرکز تجویز و تنظیم سمعک در شرق تهران با استفاده از فناوری های نوین اقدام به نصب و تنظیم سمعک برای توانخواهان گرامی مینماید.

روش های نصب سمعک

بسته به نوع سمعکی که بیمار دریافت می کند، بیمار ممکن است تنظیمات آن را تغییر دهد. در پشت سمعک دکمه هایی برای تغییر صدا تعبیه شده است که بیمار می تواند قدرت سمعک را کم یا زیاد کند و یا برنامه شنیداری سمعک را تغییر دهد.

در مدل های قدیمی این دکمه ها به صورت ولوم های چرخشی و در مدل های جدیدتر به صورت دکمه های لمسی یا کلیکی یا دکمه های تکان دهنده هستند که توسط دست بیمار فشار داده می شوند.

فناوری مورد استفاده در انواع سمعک در تنظیمات بسیار مهم است. سمعک های امروزی با فناوری هوشمند سطح صدا را با توجه به موقعیت بیمار تقویت و کاهش می دهند. و حتی سیستم شنوایی بسته به نوع محیطی که بیمار در آن قرار دارد به طور هوشمند تغییر می کند. و نیازی به دستکاری توسط بیمار یا شنوایی شناس ندارد. به این ترتیب وقتی بیمار وارد موقعیتی می شود که یک محیط آرام است سمعک صدای افراد را تقویت می کند. و بالعکس وقتی صداهای بلند وارد سمعک می شود سمعک نه تنها این صداها را تقویت نمی کند. بلکه این صداها را نیز از بین می برد. مثل صدای جاده

مدل های جدیدتر سمعک مجهز به فناوری دیجیتال به بیمار این امکان را می دهند که دکمه کنترل صدا را فعال یا غیرفعال کند.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

چگونه تنظیمات اولیه سمعک را انجام دهیم؟

در سمعک های دیجیتال و هوشمند که امروزه بیشتر تجویز می شود، نصب سمعک فقط توسط کامپیوتر انجام می شود و اتصال سمعک به کامپیوتر توسط شنوایی شناس انجام می شود که برای تنظیم نیاز به دستگاه مخصوصی است.

کلینیک شنوا طب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران با ارائه خدمات ویژه از جمله شنوایی سنجی و تجویز سمعک برای کودکان و میانسالان با استفاده از فناوری های روز دنیا در خدمت شماست جهت تنظیم سمعک در شرق تهران با کلینیک شنوا طب تماس بگیرید.

تنظیمات اولیه سمعک بسیار مهم است، بنابر این اگر تنظیم صحیح سمعک انجام نشود، برای بیمار مفید نخواهد بود و حتی ممکن است به سیستم شنوایی بیمار آسیب برساند و در عین حال. ، سمعک باعث ناراحتی بیمار می شود.

برای تنظیم اول باید میزان شنوایی به دست آمده از آزمایش شنوایی سنجی یا به اصطلاح نوار گوش بیمار و کامپیوتر را داخل سمعک قرار داد و حجم شنیداری سمعک را با توجه به درجه کم شنوایی و وضعیت بیمار تنظیم کرد. به طوری که بیمار صداهای نرم یا غیر قابل شنیدن را بشنود. در مرحله بعد کار تنظیم سمعک برای کاهش صدای محیط و مزاحمت محیط برای بیمار و توانخواهی که صداهای ملایم را به صورت یکجا می شنود انجام می شود.

مرحله بعدی تنظیم میکروفون سمعک است تا در سمعک های جدیدتر که از میکروفون های جهت دار استفاده می شود، بتوان آن را طوری تنظیم کرد که بیمار بتواند صدا را از همه جهات بشنود.

مرحله بعدی بازخورد صوتی سمعک است. یعنی وقتی سمعک در گوش بیمار صدای سوت می دهد، مدار بازخورد فعال می شود و صدای سوت سمعک حذف می شود.

مرحله بعدی فعال کردن زنگ هشدار برای باتری سمعک است. اگر باتری سمعک کم باشد، بیمار صدای بوق سمعک را می شنود و پس از دو ساعت صدای سمعک قطع می شود، بنابراین بیمار باید به این هشدارها توجه کند.

تمام این تنظیمات توسط شنوایی شناس در سمعک بیمار به عنوان تنظیمات اولیه ذخیره می شود و باید به بیمار توصیه شود که حداقل یک بار در ماه برای تنظیم دوم مراجعه کند و عیوب احتمالی را اصلاح کند. تعویض و تنظیمات دوره ای سمعک نیز ضروری است زیرا گوش بیمار در چند سال آینده ممکن است تغییر کند و بدتر شود، بنابر این پزشک نیاز به تنظیم مجدد و طراحی سمعک دارد.

تنظیمات سمعک باید همیشه توسط شنوایی شناس انجام شود، اما بیمار یا اطرافیان او می توانند پس از دریافت آموزش های لازم با استفاده از دکمه های متصل به سمعک، صدای سمعک را تغییر دهند و حتی برنامه های شنوایی سمعک را بر اساس نیاز خود تنظیم کنند.

در کلینیک شنوا طب برترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران بعد از تنظیم و تحویل سمعک به توانخواه به یکی از همراهان وی آموزشهایی در خصوص تنظیم سمعک داده می شود.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

تنظیم سمعک با ریموت کنترل

بیمارانی که از نسل بعدی سمعک های هوشمند استفاده می کنند می توانند یک سمعک با کنترل از راه دور را به شنوایی شناس خود سفارش دهند.مثلا سالمندانی که قادر به تغییرات جزئی در سمعک خود نیستند با استفاده از کنترل از راه دور ارائه شده به عنوان وسیله جانبی می توانند به راحتی سمعک خود را تنظیم نمایند. با این ریموت می توانید صدا را کم کنید و برنامه های آن را تغییر دهید.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران

با استفاده از نرم افزار موبایل، سمعک خود را نصب کنید

در کلینیک شنوا طب برترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران با نصب نرم افزار مخصوص موبایل طریقه تنظیم سمعک با موبایل هم آموزش داده می شود.

پیشرفت تکنولوژی به خصوص در زمینه سمعک، امکان شخصی سازی سمعک را با استفاده از نرم افزارهای موبایلی که بیماران بر روی تلفن همراه خود نصب می کنند، ممکن ساخته است.

بسیاری از شرکت های بزرگ سازنده سمعک این برنامه ها را برای تنظیم میزان صدای سمعک منتشر کرده اند تا به عنوان مکمل برای بیمار استفاده شود.


کلینیک شنوا طب بزرگترین و مجهزترین مرکز تجویز و تنظیم سمعک در شرق تهران با ارائه جدید ترین روش های تنظیم سمعک در خدمت همشهریان گرامی میباشد.

درصورت نیاز به خدمات شنوایی سنجی در شرق تهران ما در خدمت شما هستیم.

با مطالعه این متن دریافتیم که تنظیم سمعک در مرحله اول باید توسط شنوایی شناس انجام شود به دلیل اینکه هم به ویژگی های قابل تنظیم سخت افزاری و نرم افزاری سمعک آگاهی و دسترسی دارد و هم میزان کم شنوایی بیمار را به صورت دقیق و علمی ارزیابی کرده و موظف است تنظیمات سمعک را به نحوی کالیبره و تنظیم نماید تا نیازهای توانخواه به صورت حداکثری بر طرف گردد.

در کلینیک شنوا طب که مجهزترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران می باشد ضمن ارائه این خدمات توسط بهترین شنوایی شناسان تهران آموزش های تنظیم و استفاده از ویژگی های سمعک به شخص توانخواه و یکی از همراهان بیمار ارائه می شود ضمن اینکه خدمات تنظیم سمعک به صورت دوره ای به توانخواهان گرامی ارائه خواهد شد.

باز هم به بیمار و همراهان بیمار توصیه می گردد که حتی الامکان از اعمال تغییرات بیش از حد و بی دلیل در تنظیمات سمعک خودداری کنند و از خدمات کلینیک شنواطب به عنوان بهترین مرکز تنظیم سمعک در شرق تهران استفاده کنند.