بهترین مرکز تست شنوایی سنجی در شرق تهران

در این مقاله از شنواطب در نظر داریم بهترین و مجهزترین مرکز انجام تست شنوایی سنجی در شرق تهران بزرگ را خدمت شما معرفی کنیم. این مرکز همانا کلینیک شنوایی سنجی شنواطب تهران می باشد که با در اختیار داشتن پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا و با همکاری با بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن در تهران دارای شعب مختلف می باشد که یکی از مهمترین شعبه های آن در شرق تهران بزرگ واقع در:

آدرس : خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، روبروی پارک کوروش، ساختمان پزشکان پاستور، واحد ۱۳ – شماره تماس : ۲۲۸۷۶۳۲۵ می باشد.

این کلینیک بزرگترین و مجهزترین مرکز جهت تجویز سمعک در شرق تهران و درمان وزوز گوش می باشد.

کلینیک شنواطب بزرگترین مرکز تست شنوایی سنجی در شرق تهران
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران

برای آشنایی بیشتر با مبحث شنوایی سنجی و لزوم انجام این آزمایش در سنین مختلف نوزادی، کودکی، میانسالی و بزرگسالی در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

تاریخچه پیدایش علم شنوایی سنجی

در طول جنگ جهانی دوم، سربازانی که شنوایی خود را از دست داده بودند برای ارزیابی و توانبخشی مشکلات شنوایی به متخصصانی که اکنون شنوایی شناس نامیده می شوند ارجاع داده می شدند. در واقع خاستگاه رشته شنوایی شناسی به جنگ جهانی دوم برمی گردد و متخصصان مختلفی از جمله پزشکان، روانشناسان، آسیب شناسان گفتار و معلمان ناشنوایان را گرد هم آورده است.

مشخص نیست اولین بار چه کسی اصطلاح شنوایی شناسی را ابداع کرد، اما یکی از کسانی که نقش مهمی در ابداع و رواج این اصطلاح و معرفی این رشته تخصصی داشته، ریموند کارهارت است. شنوایی شناسی در دهه ۱۹۴۰ به صورت آکادمیک درآمد و هنوز تا مقطع دکترا قابل مطالعه است و اهمیت آن نه تنها در حال حاضر کاهش نیافته است، بلکه به دلیل صنعتی شدن جامعه و افزایش تعداد افراد مسن، جایگاه جدیدی در جامعه پیدا کرده است.

رشته شنوایی شناسی پس از جنگ جهانی دوم و پس از تکامل و پیشرفت تکنولوژی در جهان در آمریکا راه اندازی شد. این دانش از آن زمان به اروپا، آسیا و اقیانوسیه از جمله کشورهایی مانند هند، آمریکا، استرالیا، ترکیه، مصر و غیره گسترش یافته است.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران برای کودکان
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران برای کودکان

ورود رشته شنوایی سنجی به مراکز علمی ایران

این رشته برای اولین بار در ایران در مقطع کاردانی در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد. در دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی فعلی). ۱۳۵۵ فارغ التحصیلان در دانشکده علوم توانبخشی (دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران فعلی) که در آن زمان مستقیماً زیر نظر وزارت علوم بود، پذیرفته شدند. تحصیلات کارشناسی ارشد در این راستا نیز از سال ۱۳۷۱ آغاز شد. و هر ساله تعداد محدودی دانشجو در این مقطع پذیرش می شوند. از سال ۲۰۰۷ پذیرش دانشجو در مقطع دکتری شنوایی شناسی آغاز شد

شنوایی سنجی نامی است که به معاینه شنوایی داده می شود این تست شامل تست ها و اندازه گیری های مربوط به شنوایی است و توانایی ارزیابی شنوایی را ارائه می دهد.

همانطور که باید به طور منظم برای معاینه فیزیکی کامل یا اپتومتریست برای بررسی بینایی خود به پزشک مراجعه کنید، شنوایی سنجی نیز برای اطمینان از سلامت گوش ضروری است.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

کم شنوایی مربوط به سن نیست و ممکن است در هر سنی به هر دلیلی رخ دهد. با این حال، افزایش سن عامل اصلی کاهش شنوایی است. شنوایی سنجی شامل آزمایش هایی است که توسط شنوایی شناسان (ادیومتریست ها) برای اندازه گیری سیستم شنوایی بدن و در کلینیک های شنوایی سنجی انجام می شود. تست شنوایی سنجی در شرق تهران در کلینیک شنواطب انجام میگردد.

هدف از این آزمایش ها این است که پزشک متوجه شود شما چقدر خوب می شنوید. این خدمات شامل روش های غیر تهاجمی و بدون درد است که برای تست عملکرد شنوایی بیماران استفاده می شود. به همین ترتیب شنوایی شناس وضعیت شنوایی و سلامت اندام های گوش را بررسی می کند تا متوجه شود کدام قسمت از شنوایی بیمار دچار اختلال و مشکل است و سپس آن را درمان می کند.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

این کار توسط شنوایی شناسان با دستگاهی به نام ادیومتر انجام می شود. اما شنوایی سنجی چگونه انجام می شود؟ چند نوع شنوایی سنجی داریم؟ چگونه باید برای این آماده شویم؟ چه کسی این کار را انجام می دهد؟ اینها برخی از مهم ترین سوالاتی است که بیماران در مورد این مشکل از ما می پرسند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم که در ادامه می خوانید.

جهت آگاهی از مراحل انجام نوار گوش در شرق تهران با ما همراه باشید.

مغز صداهای مختلف را جدا می کند و تفسیر می کند و به ما اجازه می دهد تا روی چیزی که می شنویم تمرکز کنیم، صداهای زیادی در اطراف ما برای گوش دادن وجود دارد، اما این مغز است که تصمیم می گیرد کدام صدا باید پاک شود! گاهی اوقات مغز صدا را تشخیص نمی دهد و دلیل آن ضعیف بودن صدایی است که از طریق گوش به مغز منتقل می شود، کم شنوایی دلایل مختلفی دارد که در ادامه توضیح داده می شود.

بهتر است بدانید که اگرچه شنوایی سنجی کار آسانی به نظر می رسد، اما از تکنیک های جدیدی استفاده می کند و به همین دلیل این ارزیابی اهمیت دارد. این کار باید توسط شنوایی شناس انجام شود. در این روش اغلب هدفون روی گوش بیمار قرار می گیرد تا فرکانس های مختلف به گوش بیمار برسد تا سلامت گوش بیمار را آزمایش کند.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

لازم به ذکر است که شدت صدا در این هدفون بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. همچنین، کاهش شنوایی می تواند خفیف یا عمیق باشد. بنابراین یکی از کارهایی که شنوایی شناسان انجام می دهند تعیین میزان کم شنوایی فرد است. یک مکالمه نرم حدود ۲۰ دسی بل و یک مکالمه با صدای بلند بین ۸۰ تا ۱۲۰ دسی بل است.

نتایج شنوایی سنجی به چند دسته تقسیم می شوند:

خفیف: بین ۲۵ تا ۴۰ دسی بل

متوسط: بین ۴۱ تا ۶۵ دسی بل

قوی: بین ۶۶ تا ۹۰ دسی بل

عمیق: بیش از ۹۰db

علل کم شنوایی چیست؟

عوامل شایع عبارتند از عوامل ژنتیکی، عفونت های ویروسی، ضربه، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند، مشکلات عضلانی، تغییرات فشار، اختلالات گوش داخلی، تومورهای مغزی (نوروم آکوستیک)، برخی بیماری های سیستمیک، و برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان. علت کم شنوایی ناگهانی، با این حال، بسیاری از علل کم شنوایی ناگهانی شناخته شده نیست.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

کم شنوایی در کودکی و بزرگسالی

دلایل کاهش شنوایی در کودکان به اندازه بزرگسالان متفاوت است، اما شایع ترین دلایل را می توان در زیر ذکر کرد.

کم شنوایی مادرزادی

کم شنوایی مادرزادی که در واقع آسیب به عصب شنوایی یا پینا است. این آسیب ها معمولاً خفیف، متوسط، شدید یا بسیار عمیق هستند. این نوع کم شنوایی می تواند از بدو تولد دائمی باشد یا به تدریج در طول زندگی بدتر شود. بنابراین تشخیص و درمان به موقع در این موارد مهم است.

کاهش شنوایی به دلیل التهاب گوش میانی

عفونت گوش میانی یکی از شایع ترین علل کم شنوایی به خصوص در کودکان است. عفونت گوش میانی در دوران کودکی بسیار شایع است که باعث می شود کودکان اغلب از آنتی بیوتیک استفاده کنند. کاهش شنوایی ناشی از اوتیت میانی (اوتیت سروزی) عمدتاً کوتاه مدت است. درمان این نوع کم شنوایی بسیار ساده است، نه تنها مشکلات گوش میانی، بلکه داروهای مورد استفاده در دوران کودکی و جوانی نیز از علل کم شنوایی هستند.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

اهمیت و علائم تشخیص کم شنوایی در کودکان و نوزادان

تشخیص علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان برای والدین مهم است. زیرا کم شنوایی رشد مغز در گفتار و زبان را به تاخیر می اندازد و این تاخیرها منجر به مشکلات یادگیری و اغلب عملکرد ضعیف در مدرسه می شود. زیرا کودکی که علائم کم شنوایی را نشان می دهد و از کم شنوایی رنج می برد، ممکن است از نظر تحصیلی یا اجتماعی دچار مشکلاتی شود. کودکان مبتلا به کم شنوایی ممکن است در سن ۱۲ ماهگی واجد شرایط کاشت حلزون باشند.

اگر اخیراً علائمی را تجربه کرده اید که نشان می دهد کودک یا نوزاد شما دچار کم شنوایی است، ممکن است سوالات و نگرانی های زیادی برای شما ایجاد شود. طبیعی است که احساس اضطراب کنید. اما مطمئن باشید، گزینه های درمانی و آموزشی زیادی هم در مدرسه و هم در خانه وجود دارد.

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.
کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران می باشد.

شاید مهم ترین چیزی که می دانید این است که گوش دادن به کودکان کمک می کند تا مهارت های گفتاری و زبانی خود را بهبود بخشند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که کم شنوایی کودک شما در این سن به درستی درمان می شود تا اثرات مخرب کم شنوایی بر یادگیری آنها به حداقل برسد.

اگر علائم کم شنوایی نوزادان و کودکان را در هر سنی تشخیص دهید و به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنید، می توانید درمان را در سن مناسب شروع کنید. بنابر این تشخیص نارسایی شنوایی در نوزادان و کودکان مهم و قابل توجه است

کلینیک شنواطب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شرق تهران ضمن همکاری با بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی در خدمت شما می باشد.