قیمت سمعک کودکان _ خرید سمعک کودکان

خرید سمعک کودکان

خرید سمعک کودکان

در این مقاله شما راجع به خرید سمعک کودکان ، قیمت سمعک کودکان و … اطلاعات دریافت میکنید. حس شنوایی یکی از بهترین حس های است که برای انسان بسیار لذت بخش است اما ناشنوایی برای هر شخصی بسیار آزار دهنده میباشد و مشکل بسیار غم انگیزی است .در این مقاله شما میتوانید برای رفع این مشکل با انواع سمعک کودکان و قیمت آنها آشنا و اقدام به خرید بکنید.

بیماری های ناشنوایی در کودکان

ناشنوایی و یا کم شنوایی میتواند بر روی کودکان تاثیرات زیادی داشته باشد . از جمله میتوان روی گفتار، زبان و مهارت های اجتماعی تاثیر بگذارد.

علت کم شنوایی

این بیماری دلایل زیاد و مختلفی ندارد ولی یکی از دلایل این بیماری مادرزادی است . یکی دیگر از دلایل آن هم اکتسابی است که در هر دو حالت شما میتوانید با خرید سمعک کودکان لذت شنیدن صداها را به کودکان خود ببخشید.

مادرزادی: در هنگامی که نوزاد در زمان بدر تولد دچار آفت شنوایی باشد به معنای آن است که دچار کم شنوایی مادر زادی است. البته این بیماری را نمیتوان به آسانی تشخیص داد .

کم شنوایی در کودکان به دو دسته تقسیم میشود. عوامل ژنتیکی و عوامل غیر ژنتیکی

غیر ژنتیکی : عوامل غیر ژنتیکی در بیشتر موارد کم شنوایی در کودکان بوجود می آید.در اصل ناشنوایی میتواند ناشی از غوامل ژنتیکی و مادرزادی باشد. عوامل غیر ژنتیکی مانند ابتلا شدن به بیماری هایی مانند بثوری ، سرخچه ، دیابت ، مصرف الکل ، مواد مخدر به وسیله مادر ، مبتلا شدن به عفونت در دوران بارداری اختلالات مغزی و یا سیستم عصبی ، مصرف داروهای اتوتوکسیک در دوران بارداری ( که سبب آسیب به سیستم شنوایی میشود) سختی و عوارض های حین زایمان ، تولد زودرس ، ابتلا به بیماری صرع (تشنج).

ژنتیکی : یکی از شایع ترین عوامل ژنتیکی ابتلا شدن به کم شنوایی در کودکان ، وجود عارضه مادرزادی اتوزومی مغلوب است . در این نوع از بیماری پدر و مادر دچار این عارضه نبوده فقط هرکم ار آنها ناشی از ژن کم شنوایی اند. از انواع این نوع سندروم ها میتوان به سندروم های :

  • سندروم کروزون
  • سندروم داون
  • شندروم واردنبرگ
  • سندروم آشر
  • سندروم تریچرکولینز
  • و سندروم آلپورت

اشاره کرد.

اکتسابی : کاهش در شنوایی اکتسابی به معنای این می باشد که کودک پس از تولد دچار این اختلال یعنی اختلال در شنوایی میشود. که دلایل آن در متن زیر شرح شده است:

  1. مصرف دارو
  2. گوش دادن به صدای بلند
  3. اثرات بد دود روی گوش
  4. ایجاد عفونت
  5. پارگی پرده گوش
  6. عفونت گوش میانی
  7. آسیب بر ناحیه سر
  8. و..

اهمیت تجویز سمعک برای کودکان

خرید و تجویز سمعک برای کودکان موجب بهبود در شنوایی و گفتار کودکان میشود و به کم شنوایی کودکان کمک میکند. کم شنوایی در گوش داخلی به علت آسیب سلول های موئی یا آسیب عصب شنوایی اتفاق می افتد. (ترجیحا برای کودکان سمعک پشت گوشی خریداری کنید. اما سمعک نامرئی برای کودکان و نوزادان توصیه نمیشود.) سن مناسب خرید سمعک برای کودکان ۸ سال به بالا است.

کلینیک شنوایی سنجی شنواطب به عنوان مجهزترین و پیشرفته ترین مرکز شنوایی سنجی کودکان و بزرگسالان و تجویز سمعک در شرق تهران آماده ارائه خدمت به شما عزیزان و کودکان دلبندتان می باشد.

فرق در بین سمعک کودکان و سمعک بزرگسالان

سمعک کودکان و سمعک بزرگسالان آنچنان فرق زیادی ندارد ولی سمعک مناسب کودکان باید با سایز گوش کودک و نوزاد یکی باشد ، کوچکتر باشد تا کودک از آن خجالت نکشد ، صداهایی که کودک  یا نوزاد توانایی شنیدن آن را ندارد را به راحتی قابل شنیدن و واضح تر کند .

قیمت سمعک کودکان

قیمت سمعک کودکان نسبت به قیمت سمعک برای بزرگسالان  بیشتر است .قیمت سمعک برای کودکان در انواع سمعک معمولا از سه ملیون تومان (۳۰۰۰۰۰۰) الی پنج ملیون تومان (۵۰۰۰۰۰۰)شروع میشود و بالاترین قیمت آن هم هفده ملیون تومان (۱۷۰۰۰۰۰۰) است.

نوع سمعک رنج قیمت سمعک
سمعک شارژی ۱۰۰۰۰۰۰۰
سمعک هوشمند ۱۰۰۰۰۰۰۰
سمعک کودکان ۱۰۰۰۰۰۰۰
سمعک وزوز گوش ۱۵۰۰۰۰۰۰
سمعک سوپر پاور ۸۰۰۰۰۰۰
سمعک استخوانی ۶۰۰۰۰۰۰
باتری سمعک ۵۵۰۰۰
قالب گوش ۴۰۰۰۰۰
وکس گارد ۶۰۰۰۰
سمعک پشت گوشی ۶۰۰۰۰۰۰
سمعک آنالوگ ۵۰۰۰۰۰۰
سمعک نامرئی ۸۰۰۰۰۰۰
سمعک RIC ۸۰۰۰۰۰۰
سمعک هوشمند وایرلس ۱۲۰۰۰۰۰۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *