در این مقاله با کلینیک شنوا طب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران آشنا می شوید لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

شنوایی سنجی در شمال تهران

معرفی مدرنترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران

کلینیک شنوا طب تهران به عنوان تخصصی ترین و مجهز ترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران شناخته می شود. کلینیک شنواطب جهت رفاه حال شما همشهریان گرامی با تاسیس ۳ شعبه مختلف در نقاط مختلف تهران سعی در ارائه بهتر خدمات به همشهریان گرامی را دارد.آدرس این شعبه ها به شرح ذیل می باشد.

شعبه سید خندان

آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، روبروی پارک کوروش، ساختمان پزشکان پاستور، واحد ۱۳ – شماره تماس : ۲۲۸۷۶۳۲۵

شعبه میدان خراسان – کلینیک هویزه

آدرسپایین تر از میدان خراسان ،۱۷ شهریور جنوبی ، درمانگاه خیریه شهید رضایی (هویزه) – شماره تماس : ۰۹۱۹۸۳۵۹۶۹۲

شعبه سعادت آباد – کلینیک ساج

آدرس : سعادت آباد، شمال چهار راه سرو، بلوار پاکنژاد، تقاطع یادگار امام

شنوا طب مدرن ترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران
شنوا طب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران

کلینیک تخصصی شنواطب تهران مجهزترین و بزرگترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران با افتخار کلیه خدمات شنوایی سنجی و تجویز سمعک و تعمیر و تنظیم سمعک در تهران را به همشهریان گرامی ارائه می دهد.

شرح وظایف مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران:

بر اساس مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس آخرین اصلاحیه شورای عالی علوم پزشکی در تاریخ ۱۳۸۴/۰۴/۲۵ وظایف شنوایی شناس به شرح زیر است:

طراحی و تدوین یک برنامه منظم غربالگری شنوایی برای نوزادان، کودکان نوپا و پیش دبستانی

پیشگیری از آسیب های شنوایی، حفاظت از شنوایی، برنامه ریزی و انجام بررسی جمعیت در کارگاه های صنعتی، پادگان های نظامی، اردوگاه ها و … و ارائه مشاوره شنوایی در این زمینه.

افزایش آگاهی و آموزش عمومی در مورد عواملی که بر ایجاد اختلالات و آسیب های شنوایی و تعادل تأثیر می گذارد، مانند: ازدواج فامیلی، انواع آلاینده ها و ….

انجام معاینات بالینی و تست های رفتاری و فیزیولوژیکی (مانند میزان شنوایی سنجی و OAE) برای بررسی عملکرد شنوایی در کودکان و بزرگسالان و تفسیر نتایج آنها و ارائه مشاوره شنوایی شناسی در این زمینه.

ارزیابی وزوز گوش و توانبخشی با استفاده از روش های غیر دارویی و غیر جراحی.

همکاری در انتخاب، تعیین، ارزیابی، نصب، تطبیق و توزیع وسایل کمک شنیداری انفرادی و گروهی برای تقویت صدا و جلوگیری از اثرات نامطلوب کم شنوایی به موقع برای برقراری ارتباط و ارائه مشاوره در حوزه شنوایی شناسی.

مدیریت و اجرای برنامه های توانبخشی شنوایی شامل گفتار خوانی، توسعه مهارت های شنیداری (آموزش شنیداری) و توسعه زبان و ارائه مشاوره شنوایی در این زمینه.

توانبخشی شنوایی برای افراد دارای کاشت حلزون شنوایی

ارائه مشاوره شنوایی در زمینه شنوایی شناسی آموزشی از قبیل تعیین وضعیت آموزشی افراد مبتلا به آسیب شنوایی

نظارت و پیگیری بر کاربرد صحیح روش های ارتباطی بین افراد کم شنوا، معلمان و غیره.

شناسایی، توصیف، استفاده و تنظیم تجهیزات و روش های صوتی مناسب برای بهبود کیفیت صدا در محیط های آموزشی برای افراد کم شنوا.

انجام تحقیقات اولیه در حیطه شنوایی و تعادل

همکاری در تحقیقات مربوط به اختلالات شنوایی و تعادل.

مدیریت مراکز و مطب های شنوایی شناسی

شنوا طب مجهزترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران
شنوا طب مدرن ترین مرکز شنوایی سنجی در شمال تهران

به طور کلی زمان لازم برای انجام تست شنوایی سنجی پانزده تا سی دقیقه است که توسط شنوایی شناس یا ادئو متریست انجام می شود. مجموعه تست ها شامل تست شنوایی سنجی راه هوایی و استخوان (PTA)، شنوایی سنجی گفتار (SRT، SDS، MCL)، تمپانومتری و تست امپدانس آکوستیک شامل رفلکس آکوستیک (TM، AR) است.

در کلینیک شنوایی سنجی در شمال تهران هنگام شنوایی سنجی می توانیم به بررسی وضعیت گوش خارجی، میانی و داخلی اقدام کنیم. هرگونه عفونت قارچی، آسیب، پارگی پرده گوش، اوتیت میانی، دررفتگی استخوانچه های گوش میانی، وجود جسم خارجی، معاینه وزوز گوش، تعیین درجه کم شنوایی، تعیین نوع کم شنوایی، تشخیص مشکلات گوش میانی مانند بیماری هایی شامل اتواسکلروز، کلستئاتوم و غیره را تشخیص می دهیم.

شنوایی سنجی در کودکان زیر ۴ سال که همکاری لازم را ندارند معمولاً شامل آزمایش OAE و آزمایش ABR است. تست OAE معمولا برای نوزادان زیر سه ماه استفاده می شود. و تست ABR برای کودکان بین ۳ ماه تا ۴ سال انجام می شود.

آزمایش گوش میانی (تمپانومتری) نیز برای بررسی اختلالات گوش میانی انجام می شود. نوار گوش پرکاربردترین تست شنوایی برای تشخیص بیماری گوش به ویژه در کودکان است.

برای آشنایی با بزرگترین مرکز تخصصی شنوایی سنجی نوزادان در شرق تهران اینجا کلیک کنید.